CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, July 28, 2008

معكِ حياتي بالألوان

هاتي ورقةً وقلمْ
هلمي واسرعي
وارسمي
ارسمي بحراً وشجراً
لاتجادلينني
فقط ارسمي
على الجانب الأيمن كرة
وطفلتان تلهوان
بالجوارعاشقان
على الشاطي يعدوان
ارسمي شمسا ذابت بين الأمواج
غروب أم شروق؟؟
ليس الآن
فقط ارسمي
تعلمين أنني لا أجيد الرسم
هل انتهيت؟؟
ِلا ليس بعد
ارسمي أيضاً أرجوحتين
هل تحفظين ملامحي؟؟
هل تحفظين ملامحك؟؟
اذاً ارسمي
ماذا بعد؟؟؟
حسناًانتهى الوقت
ضعي القلم
وهاتي الألوانْ
معكِي الأخضر والأزرقْ
معِي الأحمر والأصفرْ
معاً نلون بحرنا وشمسنا
نلون بسمة على شِفاه أحدِنا
معاً أنا وأنتِ
ذكرياتُ عمرٍ مضى
أحلامنا
نحملها أنا وأنتِ
سوياً
في دربنا

9 comments:

سنووايت said...

انا جبت الالوان
يلا بينا :)

عاشقة الحواديت said...

بسم الله الرحمن الرحيم

بوست جميل

أن شاء الله بداية موفقة

http://lover-tales.blogspot.com/

ShimaaMahdy said...

كلمات كلها امل وحب وصداقه جميله

بجد ولااروع من كدا

تعرفى وانا بقرأ بجد كنت حاسه انى طايره

و طول ماانا بقرأ البوست كنت مبتسمه بجد

مش عارفه ليه..ممكن لانى حسيت بتفائل وترابط جميل جداااا

اختى الجميله احييكى على البوست الجميل دا

(:

Esraa Hamed said...

البوست تححححححححححححفة بجد
استمتعت جداااا بقرائته

تسلم ايديكي يا شهرزاد

دمتي متألقة يا قمر

PrInCeSS BeRy said...

هاى ازيكوا احلى اختين وصديقتين


دايما بفرح لما بدخل هنا كلها الوان جميلة وربيع وتفاؤل وبهجة ربنا يخليكوا يارب

Sara said...

جميلة قوي وحاسة فيها بالبراءة ولما قريتها حسيت انها على لسان رجل مع ان عادي ممكن تبقى على لسان امراة عادي
بس لي تعليق صغير هي عجبتني جدا بس في جملة خرجتني من المود
نلون بسمة على شِفاه أحدِنا
حسيت انه مينفعش حد بيحب يقول كده لان فيها احتمال انه يكون هو اللى مبتسم واللى بيحبه زعلان وده ميمشيش مع مبدا الحب
فهمني؟؟

Anonymous said...

اللهم يا سامع النداء
ومجيب الدعاء
امنح قارئها راحة البال والخاطر
ونجه من المخاطر
وكن له ساتر
وبلغة الفطر مجبور الخاطر

عيد سعيد عليكم
وكل سنة وانتوا طيبيين
مستنى تهنائتكم بعيد ميلادى على المدونة

اول ايام عيد الفطر

mohamed ghalia said...

بجد إحساس عالى ربنا يزيدك

محمد said...

طبعا الحب يعطى للدنيا مذاق
تحياتى